Cyklistická doprava je ideální do městského prostředí na středně dlouhé cesty do přibližně 5 km. V takových případech je trasa pro chůzi již příliš dlouhá a tím pádem i časově a pro někoho i fyzicky náročná. Zároveň je kolo do takové vzdálenosti stále efektivnější než využití městské hromadné dopravy nebo auta. V případě dlouhých cest nad 5 km je kombinace jízdy na kole a pěší chůze možnou alternativou pro řešení problému „first mile, last mile“ (první a poslední kilometr). Kolo tak nabízí uživateli možnost pohodlně a rychle se dopravit k nejbližšímu dopravnímu terminálu nebo přestupnímu uzlu a dále využít veřejnou hromadnou dopravu a v závěru cesty pak chůzi.
INSPIRACE Z CYKLISTICKÉ AKADEMIE - www.cyklokonference.cz
Přehled lekcí:
Jednotlivé lekce nepředstavují jen právní předpisy související s výstavbou cyklistické infrastruktury, ale také je prezentují v širším kontextu. Současná opatření odpovídají totiž většinou jen dnešním minimálním standardům, ne však budoucím požadavkům. Město by proto mělo u všech opatření při výstavbě komunikací dbát na to, aby kapacita infrastruktury cyklistické dopravy držela krok s požadovaným nárůstem, i s ohledem na očekávaný zvýšený počet elektrokol. Veškeré projektování, které má vliv na cyklistickou dopravu, by mělo zvažovat i opatření ke zrychlení cyklistické dopravy, jako jsou povrchy s dobrými jízdními vlastnostmi, šířka cykloinfrastruktury umožňující předjíždění, co možná nejkratší doby čekání na uzlových bodech a vyloučení objížděk zhušťováním sítě. Součástí budou i lekce o údržbě, bezbariérovosti, parkování jízdních kol a opatření podporující propojení cyklistické a veřejné dopravy.