CÍL
Chceme zmírnit problémy s nákladní dopravou a přispět k udržitelnému rozvoji našeho centra města. To vyžaduje důkladné plánování, výzkum a testování možností a komunikaci s podniky, obchody i přepravci.
Naše centrum města není uzpůsobeno požadavkům na přepravu zboží a nákladů v takovém rozsahu, který by pokryl náročné požadavky společnosti ve 21. století. Navíc je nákladní doprava spojena s výrazným zatížením životního prostředí ve městech (hluk, vibrace, znečištění ovzduší, poškození historických budov, kongesce).
NÁVRHY Z GENERELU DOPRAVY MĚSTA ZLÍNA
Omezení nákladní dopravy
Návrh počítá s koridory průjezdu nákladní dopravy městem pouze po stávajících silnicích I/49,resp. I/69, II/ 490, II/497, III/4972, III/49016, III/43829 a dále po ulicích Podvesná XVII, K Jaroslavicím, Návrší a Anenská. Návrhovými stavbami zajištujícími koridor průjezdu nákladní dopravy jsou D49, přivaděč Fryšták, Prštenská příčka a obchvat Zálešné. Jsou podporovány stávající zákazy vjezdu i mimo ZÁKOS.
Návrh počítá se zákazem vjezdu nákladních vozidel nad 6t mimo dopravní obsluhy do lokalit Štípa, Kostelec, Lešná a Velíkova z důvodu zamezení průjezdu nákladních vozidel mimo D49. Dále jsou omezeny pro nákladní vozidla nad 6t ulice Okružní, K Pasekám, Gahurova, Benešovo nábřeží, Sokolská v úseku obchvat Zálešné-Benešovo nábřeží, Dlouhá a část Pravobřežní komunikace.
Návrh počítá se zákazem vjezdu nákladních vozidel nad 3,5 t mimo dopravní obsluhy na ulice Zlínská, Středová, Pasecká, K Pasekám, Pod Mladcovou, Hrabůvky, Pod Strání, Náves Louky, K Luhám, U Dřevnice, Zadní Luhy, třída Svobody, Tyršova, Jar. Staši, Husova, Hřbitovní, Svat. Čecha, Nerudova, Mostní, Šedesátá, J. A. Bati, Dvacátá, Vavrečkova, Trávník, Tyršovo nábřeží, Benešovo nábřeží, Kvítková, Lorencova, Díly III, Hornomlýnská, Broučkova, Slovenská, Cecilka, Vrchy a Zelená.
Návrh omezení nákladní dopravy na ZÁKOS je přehledně zobrazeno ve výkresové části.
