Naším cílem je vytvořit bezpečné, zdravé a přívětivé město pro lidi. K dosažení těchto cílů slouží Generel, strategický plán rozvoje dopravy, který pro její jednotlivé složky navrhuje do roku 2025 řadu opatření. Některé z nich zde uvádíme.
ZVYŠOVÁNÍ ATRAKTIVITY VEŘEJNÉ, PĚŠÍ A CYKLISTICKÉ DOPRAVY
Systematický rozvoj veřejné hromadné dopravy s cílem vytvořit vysoce efektivní a atraktivní alternativu k individuální automobilové dopravě. Prioritami jsou:
- Integrovaný dopravní systém (posílení návaznosti spojů, zjednodušení tarifů, univerzální jízdenky),
- modernizace železniční tratě č. 331 Otrokovice − Vizovice včetně výstavby přestupního terminálu Zlín-střed,
- zlepšení dostupnosti MHD ve vybraných lokalitách,
- posílení preference vozidel MHD na silnicích,
- přestupní body, které kombinují subsystémy městské mobility (P+R, B+R, tedy kombinace jízdy autem nebo na kole s veřejnou dopravou),
- rozvoj informačního systému pro cestující,
- propagace využívání MHD.
Vybudujeme bezbariérové chodníky a přechody pro chodce, nové přechody a lávky přes vodní toky, rozšíříme zóny s rychlostí 30 km/h, obytné a pěší zóny. Cílem je zvýšení bezpečnosti a dostupnost důležitých míst i pro lidi se sníženou schopností pohybu a orientace.
Chceme vytvářet podmínky pro bezpečný a efektivní provoz cyklistické dopravy, zejména pro každodenní cesty do zaměstnání, do škol, za nákupy, za zábavou a za další běžnou denní agendou. Prioritami jsou:
- Regionální páteřní cyklostezka podél Dřevnice, trasa č. 471 (výstavba chybějících úseků v centrální a východní části města, rozšíření stávajících přetížených úseků),
- městská obslužná cyklostezka Podhoří – centrum – KNTB podél třídy T. Bati (výstavba chybějících úseků),
- napojení Jižních Svahů na páteřní cyklostezku a centrum,
- cyklostezka mezi náměstím Míru a Cigánovem,
- napojení lokalit Paseky a Mokrá na páteřní cyklostezku,
- lepší možnosti parkování jízdních kol.
